icon

Meer geschillencommissies voor consumenten

In het kader van het Strategisch Actieprogramma voor de Consument, dat het kabinet in 2004 heeft gepresenteerd, zal eind dit jaar het aantal geschillencommissies met tien worden uitgebreid. Dit blijkt uit de brief van de Staatssecretaris van Economische Zaken Van Gennip aan de Tweede Kamer. De nieuwe geschillencommissies zullen worden opgericht voor de branches van o.a. juweliers, fitnesscentra, dakdekkers en schoonheidsspecialisten.

Een goede buitengerechtelijke geschillenregeling is laagdrempelig, redelijk snel en minder kostbaar dan een gerechtelijke procedure. Voor een consument, die een geschil heeft met een ondernemer, kan de geschillenregeling dan ook een aantrekkelijk alternatief zijn voor een gerechtelijke procedure.


Cindy Waayers is niet meer werkzaam bij Wieringa Advocaten. Indien u een vraag heeft naar aanleiding van deze blog dan kunt u zich wenden tot onderstaande contactpersoon van het praktijkgebied handel- en ondernemingsrecht.

Heeft u vragen?

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Meer geschillencommissies voor consumenten

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief